środa, 29 maja 2013

Mój pierwszy mini kursik:)

Zaczęło się tak: 

Zapragnęłam stać się posiadaczką tasiemki z kotkiem i ...
akurat co mnie nie specjalnie dziwi, własnie takiej tasiemki nie znalazłam w sklepie. 
A większość z was pewnie doświadczyła takiej sytuacji i już wie, że im bardziej danego produktu nie możemy znaleźć, tym bardziej go musimy mieć!
Wtedy to narodził się pomysł stworzenia własnej tasiemki.

oto efekt końcowy:







krok 1 

Zebranie potrzebnych materiałów:

* papier transportowy do drukarek atramentowych zwykły (to papier którego używa się do "prasowanek" na koszulki, nie umieszczam zdjęcia ponieważ mieszkam w Japonii i zapewne mój różni się bardzo od tych dostępnych w Polsce)

* tasiemka BAWEŁNIANA BIAŁA 
 (Dlaczego nie kolorowa? ponieważ drukarka pobiera kolor biały z papieru lub w tym przypadku tasiemki. To znaczy, jeśli użyjemy kolorowej tasiemki to musimy użyć specjalnego papieru transportowego do kolorowego podkładu i tu zaczyna się problem bo przy użyciu tego rodzaju papieru, trzeba by było bardzo dokładnie wycinać wzór. 
W innym przypadku pozostaną białe brzegi.) 

* grafika którą chcemy mieć na tasiemce (polecam wąskie długie wzory z wiadomych powodów)

* żelazko (wyłączona para!)

* jakiś program graficzny (ja używam Photoshop)

* nożyczki

* cierpliwość (niezbędna)

krok 2 

* w programie graficznym tworzymy sobie nowy pusty dokument o formacie A4 w pozycji poziomej.

* za pomocą lini pomocniczych tworzymy sobie w poziomie pasy o rzeczywistym rozmiarze tasiemki (u mnie 15mm)

* w miejsce pasów wklejamy wybraną pomniejszoną grafikę (jeśli mamy drobny wzór jak moje koty polecam użycie opcji scalenia kilku elementów i kopiowanie ich po 3, potem 6, 12, 24 itd. znacznie skraca pracę.
W kolejnej linii możemy użyć inny wzorek lub ten sam jeśli chcemy stworzyć dłuższą tasiemkę np. do przewiązania prezentu.

* następnie drukujemy wzory na naszym papierze, pamiętajmy jednak aby do wydruku użyć opcji odbicie lustrzane (jest to konieczne, gdy naszym motywem jest napis)


Na mojej kartce zmieściło się 10 linijek ( da się upchnąć więcej, ale kłopot z wycinaniem większy)



krok 3 

* wycinanie- należy przyciąć motyw z małym marginesem ok 2-3 mm 



krok 4 

* prasowanie- wycięty motyw kładziemy na rozprostowanej tasiemce wzorem do tasiemki, następnie na najwyższym stopniu rozgrzanym żelazkiem (z wyłączoną parą) prasujemy papier wraz z tasiemką. Czas prasowania jest umieszczony w instrukcji papieru. pamiętajmy jednak, że mała powierzchnia szybciej się nagrzeje (jeśli nasz papier zbrązowiał to przesadziliśmy! i część przezroczysta kleju zżółknie :( ) 

*  ostrożnie lecz zdecydowanie usuwamy papier z taśmy. 

*cieszymy się naszą nową tasiemka, której nikt inny nie ma ;)


Jeszcze raz gotowe tasiemki:



Mam nadzieję, że komuś się kursik przyda. Jeśli tak to chętnie zobaczę efekty:)

Pozdrawiam Ewelina


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz